چشم مشتريان ايراني براي خريد لوازم خانگي
فعالان بازار ميگويند بيشتر مشتريان ايراني هنگام خريد لوازم خانگي يك ضعف بزرگ دارند. آنها به متراژ فضاي مسكوني و نيازهاي واقعي شان توجه نميكنند. همين موضوع عمدهترين علتي است كه هزينههاي اضافه به آنها تحميل ميكند. برايتان چند مثال ميآوريم:
مشتريان زيادي علاقهمندند بزرگترين نمايشگرهاي تلويزيوني را خريداري كنند. اين درحالي است كه محل زندگي آنها آپارتمانهايي با متراژهاي كوچك است. آنها يك راز مهم نمايشگرهاي تلويزيوني را نميدانند. تفاوت كيفيت و وضوح تصوير نمايشگرهاي بزرگ نسبت به نمايشگرهاي كوچكتر در فواصل زياد به چشم ميآيد. درواقع اين موضوع به آن معني است كه يك نمايشگر بزرگ در خانهاي كوچك عملكرد يك نمايشگر جمع و جورتر را دارد و مشتري براي آيتمي هزينه اضافهتر پرداخته است كه عملا به كار او نميآيد.
خريد لوازم خانگي با ظرفيتهاي بالا يكي ديگر از عادات نادرست مشتريان ايراني است. يك لباسشويي ١٢ كيلوگرمي براي يك خانواده ٤ نفره تنها به معناي اتلاف انرژي بيشتر و هزينه بالاتر است. علاوه بر اين كارخانه سازنده در ازاي ارايه لوازم خانگي با حجم بالاتر، براي محصول خود قيمت بيشتري تعيين ميكند. به اين ترتيب خريد لوازم خانگي با ظرفيت بيشتر از نياز به معني پرداخت پول بيشتر براي خريد كالا و پرداخت هزينه بيشتر انرژي مصرفي است.
آپشنهاي گران قيمتي كه به دردتان نميخورد
وقتي تصميم به خريد يك وسيله لوكس و گرانقيمت داريد شك نكنيد كه بخش قابل توجهي از هزينه خريد كالا را براي گزينههايي پرداخت ميكنيد كه كمتر به استفاده از آن نياز پيدا ميكنيد. بهعنوان مثال ٣٦ برنامه شستوشوي يك لباسشويي گرانقيمت را مرور كنيد. يكي از اين برنامهها براي شستوشوي لباس پشمي است. شما چند بار در سال لباس پشمي ميشوييد؟! و اصولا آيا براي شستن يك يا دو تكه لباس پشمي لباسشويي روشن ميكنيد؟ اين آپشنها در نگاه اول بسيار فريبنده به نظر ميرسند و باعث ميشوند مشتري در يك تصميم آني و عجولانه پول زيادي بابت خريد يك وسيله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن كالا متوجه ميشود كه بسياري از اين آپشنها به ندرت يا هرگز مورد استفاده قرار نميگيرد. بنابراين بهتر است موقع خريد يك وسيله خانگي قبل از هر چيز نيازهاي منطقيتان را در نظر بگيريد و فريب تجملات و آپشنهاي لوكس و كم كاربرد را نخوريد.
بهترين مشاوران خريد لوازم خانگي چه كساني هستند؟
به شعارهاي تبليغاتي اهميت ندهيد. اغراق يكي از شگردهاي شركتهاي تبليغاتي است. آنها از صاحبان كالا پول ميگيرند تا به بهترين وجه ممكن شما را به خريد يك كالا قانع و ترغيب كنند اما اين به آن معنا نيست كه تمام حقيقت با شما در ميان گذاشته شده است. قبل از اينكه فريفته تبليغات شويد درباره آن كالا و معايبش پرس و جو كنيد يا در اينترنت جستوجو كنيد. يادتان باشد رقباي آن كالا در ساير برندها را نيز با دقت بررسي كنيد تا بتوانيد تصميم بهتري بگيريد. بهترين راهنماي شما براي خريد يك وسيله نه فروشندگان هستند و نه تبليغات. بهترين راهنمايان خود خريداران هستند. نظر ساير خريداران يك كالاي مشخص را بپرسيد. آنها ممكن است در بين اعضاي فاميلتان باشند يا همسايه و همكارانتان. ممكن است در تاپيكها و گروههاي گپ و گفتوگو در فضاي مجازي نيز بتوانيد آنها را پيدا كرده و از آنها درباره معايب برند موردنظرتان نظرخواهي كنيد.
از فروشندگان مدعي فاكتور بگيريد!
ادعاي فروشندگان را جدي نگيريد. نگاه نكنيد كه آنها براي خريد يك كالا دقايق طولاني برايتان حرف ميزنند و نقش يك مشاور دلسوز را بازي ميكنند. كافي است بعد ازخريد كالا به آنها مراجعه كنيد و ببينيد كه ديگر در حد گفتن يك جمله هم حوصلهتان را ندارند! اگر فروشنده ادعا ميكند كالايي ويژگيهاي منحصربهفرد و تضمينشدهاي دارد، از او بخواهيد تمام آن ويژگيها را به صورت دقيق و شفاف در فاكتور خريدتان بنويسد و مهر و امضا كند. اين كار به شما كمك ميكند تا اگر براي كار كردن با آن وسيله دچار مشكل شديد به راحتي بتوانيد از فروشنده شكايت و درخواست خسارت كنيد. اگر او حاضر نشد گفتههاي خود را مكتوب كند بدانيد حتما كاسهاي زير نيم كاسه است. اين گزينه بهويژه درباره خريد لوازم خانگي بزرگ و با قيمت بيشتر ميتواند براي شما بسيار تعيينكننده باشد. خدمات پس از فروش ال جي را مثال مي زنيم لطفا دقت كنيد كه خدمات خوب شما را نجات مي دهد.
برچسب انرژي لوازم بزرگ را حتما چك كنيد
به برچسب انرژي توجه كنيد. برچسب انرژي ٧ فلش رنگي است كه به ترتيب طيفهاي رنگي سبز تيره تا قرمز تيره را در بر ميگيرد. اين فلشها با حروف لاتين A تا G رديفگذاري شده اند. فلش A كه به رنگ سبز تيره است معرف كمترين ميزان مصرف انرژي و بيشترين بازدهي كالاست و فلش G كه به رنگ قرمز تيره است معرف بيشترين ميزان مصرف انرژي و كمترين بازدهي است. هرچه درجه كيفيت مصرف انرژي وسيله به گزينه A نزديكتر باشد وسيله كممصرفتر و كمهزينهتر است. پرمصرفترين لوازم برقي به ترتيب يخچال، ماشين لباسشويي، فريزر و ماشين ظرفشويي است. دقت به برچسب انرژي براي اين وسايل اهميت بيشتري دارد. تعميرگاه مجاز ال جي به راحتي در دسترس مي باشد.
يخچال فريزر خوب چه مشخصاتي دارد؟
يخچال فريزرهايي كه فريزر آن در قسمت پايين قرار گرفته است، كمترين ميزان مصرف انرژي و سايدبايسايدها با وجود محبوبيتشان بيشترين مصرف انرژي را دارند. بررسي كارشناسان توليد نشان ميدهد ٣٠ تا ٤٥ درصد باز و بسته شدن در يخچالها براي برداشتن آب و يخ است بنابراين خريد يخچالي كه آبريز روي در دارد به كاهش مصرف انرژي و افزايش عمر يخچال كمك ميكند. مهمترين گزينههاي پيشنهادي مشاوران بازار براي خريد يخچال - فريزرها داشتن قفسههاي فريزر با سبدهاي متحرك، محفظه كنترل رطوبت و قابليت تنظيم ارتفاع در قفسهها براي جاسازي ظروف بزرگتر است. يادتان باشد يخچالهاي بزرگتر برق بيشتري مصرف ميكنند.
اجاق گاز ايراني بخريد
اگر ميخواهيد يك اجاق گاز با كيفيت قابل قبول خريداري كنيد . در بازار لوازم خانگي داخلي، بهترين برندهاي ايراني متعلق به اجاق گازهاست و ايرانيها در توليد اين قلم از لوازم خانگي موفقتر از ساير اقلام عمل كردهاند. بنابراين به جاي پرداخت هزينه اضافه بابت خريد اجاق گازهاي خارجي ميتوانيد يك اجاق خوب ايراني با همان كاركرد و عمر مفيد را با نرخ ارزان تر خريداري كنيد.
دور موتور نكته طلايي خريد لباسشويي
نكته طلايي براي خريد لباسشويي توجه به ميزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشينهاي لباسشويي بين ٦٠٠ تا ١٦٠٠ دور بر دقيقه است. لباسشوييهايي با دور موتور بيشتر قابليت شستوشو و خشك كردن بهتري دارند. حجم ماشين لباسشويي يعني چندكيلويي بودن گنجايش آن نيز بسيار مهم است زيرا حجم اضافه باعث مصرف انرژي بيشتر ميشود. بهترين و كاربرديترين گنجايش لباسشويي بين ٥ تا ٧ كيلوگرم است. يادتان باشد مدلي از لباسشويي را خريداري كنيد كه شير ورودي آب گرم داشته باشد زيرا بيشتر انرژي مصرفي ماشينهاي لباسشويي صرف گرم كردن آب مخزن ميشود و شستن لباس با آب گرم باعث نتيجه بهتر در عملكرد شست و شو ميشود.
دور ماشين ظرفشويي گران خط بكشيد
بررسي بازار لوازم خانگي توسط كارشناسان نشان ميدهد كه ماشينهاي ظرفشويي لوكس نسبت به ساير لوازم خانگي لوكس كارايي كمتري دارند. به عبارت بهتر خريد ماشين ظرفشويي گرانتر به اميد دريافت كارايي و خدمات بيشتر اشتباه محض است. اين كارشناسان ميگويند براي خريد ماشين ظرفشويي به آپشنها توجه نكنيد و بيشتر براي مقاومت بدنه و كيفيت عملكرد دستگاه پول بدهيد. به گفته اين كارشناسان ماشينهاي ظرفشويي داراي بيشترين بازوي آبپاش، چرخه دماي بالاتر، گرمكن آب داخلي و قابليت دفع موادغذايي بهترين گزينهها به شمار ميآيند.
چرخه دماي بهترين ماشينهاي ظرفشويي بين ٥٥ تا ٧٠ درجه سانتيگراد است. اين ماشينها بهترين عملكرد شست و شو را به شما ارايه ميدهند. يادتان باشد ماشينهاي ظرفشويي با ظرفيت كمتر قادرند با ظرفيت نيمه پر هم كار كنند اما ماشينهاي ظرفشويي بزرگتر در صورت تكميل ظرفيت ميتوانند عملكرد قابل قبولي ارايه دهند.
قدرتمندترين جاروبرقيها را نخريد!
كارشناسان بازار لوازم خانگي ميگويند بهترين جاروبرقيها را دستگاههايي با توان بالاتر نميدانند و براي توان جاروبرقي و مساحت خانه فرمول مشخصي قائلند. براساس اين فرمول براي خانههاي زير ٦٠ متر جاروبرقي با توان ١٣٠٠ وات، براي مساحت ٦٠ تا ٩٠ متر توان ١٥٠٠ وات، متراژ ٩٠ تا ١٢٠ متر ١٧٠٠ وات و براي خانههاي بزرگتر از ١٢٠ متر جاروبرقيهايي با توان ٢٠٠٠ و ٢٢٠٠ وات مناسب است. ضمن اينكه هرچه توان جاروبرقي بيشتر باشد فرسايش بافت فرش و مبلمان سريعتر اتفاق ميافتد.
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0